30 Kasım 2005

ISBN 976_08_06 Dalya Dedi!


100'uncu postayı Kraftwerk ile kutlayalım.

Motorola


Numa Numa fenomeni!


Bir süredir ilgimi çeken bir fenomenden bahsetmek istiyorum. Bir ISBN 976-08-06 keşfi "Numa Numa" Song! Hala söylenmesi ve izlenmesi eğlenceli bu şarkı, internetin yeni fenomenlerinden. Yukarıdaki videoda Numa Numa şarkısına zannedersem Filipinler'den gençler playback yapıyorlar. Bu şarkıya sadece Filipinler'den değil, dünyanın her yerinden insanlar playback yapıyorlar. Kendilerini bu şarkıyı söylerken videoya çekiyorlar, internete upload ediyorlar. Amaçları sadece eğlenmek ve bu eğlenceyi paylaşmak.
Örneğin bu, veya bu, veya bu, bu da olabilir, buna ne dersiniz, ya buna? Sadece Youtube video paylaşım ortamında "Numa Numa" araması yaptığınızda bile karşınıza 203 adet farklı video ile karşılaşıyorsunuz.
Burada müthiş bir pazarlama fikri var. Eski bir şarkıyı tekrar nasıl popüler yaparsınız? İşte böyle! İnternet 2'nin nimetlerinden yararlanarak!. Uzun zamandır Numa Numa'yı izliyorum ve bu fikri Türkçe bir şarkıya bir blogda uygulasam mı diye düşünüyordum. Fakat buna mesai ayırma sorunlarım nedeniyle vazgeçmek durumundayım. İşte size fikir! Birileri bu fikri alsın, Türkçe bir şarkıya uyarlasın ve bu videoları bir blog altında toplasın. Eğlenceli olur bence. Ne dersiniz?
link

22 Kasım 2005

Absolut Ads


















Absolut Vodka ilan çalışmalarıından oluşturulan arşiv.

link

21 Kasım 2005

Sajjadah 1426


Soner Özenç'in Sajjadah 1426 tasarımı. Seccadenin içine adapte edilen pusula sayesinde seccade Mekke yönüne dönüyor ve seccade üzerindeki yeşil fosfor ışıkların parlaklığı artıyor.

link

Meslekmetik

Altıüstütasarım'dan yayılmaya başlayan "meslekmetik" isimli memetik geldi ve Ejderha Zamanı'nın sobelemesiyle beni de vurdu. İşte benim cevaplarım.

Meslek alanımı tam tanımlamakta zorluk çeksem de :) Meslek alanım içinde en beğendiğim Türk isimler:

Blog: düğümküme
Etkileşim Tasarımcısı: Murat Konar
Proje İnsanları: Nomad

Mesleğinizle ilgili en başarılı ürün:
T-box

Sektörünüz içinde bulunan başarılı fikir adamı, öğretmen ya da yazar:

to22
hmo

Mesleğinizde gelişmenize yarayan en iyi kaynak (kitap, websitesi, blog v.b.)

bildirgeç
ekşisözlük



16 Kasım 2005

Yahoo Netrospective


Jonathan Harris'in (number27) daha önce burada 10x10 başlığı ile haberini yapmıştım. Aynı yapı ile bu sefer Yahoo'nun 10.yılı şerefine internetin 10 yılının kilometre taşlarını içeren uygulamayı yayınlamış. 3 numarada kimin olduğuna özellikle dikkat edin. Google hakkında herhangi bir yorum, yazı, görsel içermemesi ise ayrı konu. :)
link yahoo netrospective
link number27
link 10x10

15 Kasım 2005

Bir Proje & Bir Trend


“The Mirror Project” adı altında hayata geçirilen projede yansıyan yüzeylerden kendi ve/veya çevrenin fotoğraflarını çeken amatör fotoğrafçılardan bir komunite kurulmuş. Bu projenin bu kadar ilgi görmesinin altında yatan sebepler hakkında kendi çapımda bir kaç yorum yapmak istiyorum. Jan Van Eyck, “Arnolfini'nin Evlenmesi”nde, aynada kendi yansımasını da resme dahil eder. Jan Van Eyck’in bunu yaparken yaşadığı güdünün benzeri günümüz teknolojisi ile birleşince ve bu güdüyü markaları için kullanmayı akıl eden marka yöneticileri ortaya çıkınca neler olduğunu hep beraber izliyoruz.

Bu noktada 2004 senesinde yazdığım bir yazıdan alıntılar yapabilirim sanırım.

X Kuşağı İntikam Alıyor

80 sonrası tüm değerlerin depolitize olduğu bir dönemde kimlik bunalımına düşen kitleyi tanımlayan ‘Generation-X’, dönemin kayıp kuşağı olarak tanımlanmaktaydı. Kurumlardan, politikadan, toplumsal eylemlerden, aile ortamından ve geleneksel bağlardan kopuk olan bu kuşağın popüler kültürden beslenmesi sonucunda ortaya çıkan karışık ve bir o kadar da özgün üretimlerini sanat ve iş dünyasında izlemekteyiz. Günümüzde X kuşağının hayatı yorumlayış biçimine sahip marka yöneticilerinin, reklamcıların, sinemacıların, güncel sanatçıların, müzisyenlerin bilinçli katkıları sonucunda kent yaşamında yeni ‘trend’ler ortaya çıkmakta. Bu katkının bilinçli olmasının yanısıra bir o kadar da kurnazca olduğunu düşünüyorum. Psikolojik kaygıları, sıkıntıları, paranoyaları, arayışları, kayıtsızlıkları ve özellikle devamlı ‘kaybeden’ konumunda olmaları nedeniyle, bu kuşağın günümüzden bir çeşit ‘intikam’ aldıklarını söyleyebilir miyiz?

Sanat, teknoloji ve tasarımın ortak çalışma ortamını yakaladığı şu günlerde, kent yaşamının dinamiğinin farkında olan bu kitle ve sahip oldukları markalar yeni trendin haberini veriyorlar. Generation-C...

Yaratım Güdüsü, Tüketim ve C Kuşağı

İngilizce’ de ‘content’ (içerik) ve ‘consumer’ (tüketici) kelimelerinin simgelediği ‘C-Kuşağı’, daha önceki kuşaklardan farklı olarak toplumun tüm kesimini içine alıyor. Günümüzde güncel sanatçının kullandığı ifade araçlarının, görsel-işitsel iletişim sistemleri ve malzeme bilimi teknolojisindeki gelişimler ile paralellik taşıması sonucu ortaya çıkan boşluğu fark eden markalar, bu yeni ve uzun süreçli trendin habercisi olmuşlardır. Artık şirketler yeni reklam kampanyalarında isteyen herkese fotoğraf sanatçısı, yönetmen, grafik sanatçısı veya müzisyen olabilmeyi vaat ediyorlar.

Generation-C’nin dayandığı temel ateşleyici unsur, kişinin yaratım güdüsünün harekete geçirilmesine dayanıyor. “Hepimiz sanatçıyız! Fakat gerekli araçlara sahip olduğumuz sürece!” mesajını veren bu yeni pazarlama trendi, markaların doğru iletişim stratejileri ile birleşmesi sonucunda toplumda karşılığını müthiş bir tüketim patlaması ile buluyor. Bu yeni pazarlama stratejisinin lokomotif sektörlerinden birisi ise mobil teknolojide karşımıza çıkıyor.

Biz de Sanatçıyız

Canon’un yeni dijital fotoğraf makinesinin reklam kampanyasında, kullandığı son teknoloji övülürken, bu makinelerin profesyonellerin yanı sıra özellikle amatörlere yönelik olduğunun altı çiziliyor. Çünkü fotoğraf çekmek artık çok kolay! Fotoğraf makinesinin ekranında istediğimiz filtreyi uygulayabilir, istediğimiz grafiksel ve fotoğrafik dönüşümleri gerçekleştirebiliriz! Çünkü biz de sanatçıyız!

HP firması ise “Sen! Evet sen! Çektiğin fotoğrafı anında diğer kullanıcılarla paylaşabilirsin! Kablosuz iletişim ile yazıcıdan çıkış alabilirsin! Çektiğin fotoğrafları sanal ortamda sergileyebilirsin! Çünkü artık sen resim dosyalarının Van Gogh’usun!” mesajını verebilmek için geçen sene 300 milyon dolarlık reklam kampanyası başlatmış.

Markaların kişiyi bir iletişim sisteminin içine yerleştirme çabalarına bakarak Freud’u haklı çıkardıklarını söyleyebilir miyiz?: “Sadece iletişim kurallarına sahip olmak yetmez, bu iletişim ağında bir yere de yerleşmek gerekir. Bu yerin, bu konumun kendisi de simgesel iletişim ağı tarafından belirlenmiştir.”

“Gerçek” ve “Görünür” bir dünya...

Günümüzde mobil iletişim şirketleri ile toplumun alt kültür grupları arasında yazılı olmayan karşılıklı bir sözleşme var gibi. Şirketler teknolojiyi, sistemleri, yazılımları, sanal ve mobil paylaşım ortamlarını sunuyor, alt kültüre ait gruplar ise bu teknolojiyi kullanarak kendi sanal çetelerini kuruyorlar, eylemlerini gerçekleştiriyorlar. Bu anlamda her iki taraf da memnun gözüküyor. “Gerçek” ve “Görünür” bir dünya... Nietzsche haklıysa, bu gelişmenin sonucu pek de parlak görünmüyor: “Dünyayı ‘Gerçek’ ve ‘Görünür’ diye ikiye ayırmak çöküş halindeki bir hayatın belirtisidir.”

link the mirror project
link generation-C trend
link generation-C trend örnekleri
link Jan Van Eyck “Arnolfini'nin Evlenmesi"

11 Kasım 2005

Net_dergiler (E_zines )


İnternet üzerinden yayın yapan dergilerin sayısı artıyor. Google'ın önümüzdeki 10 yıl için hedeflerinin anlatıldığı etkileyici videoda 2014 yılında gazetelerin artık net üzerinden yayınlanacağının haberi veriliyordu. Acaba bu geçişin başlangıcı dergiler mi oluyor?
Periyodik olarak izlediğim bir kaç dergi şunlar. Sizin de bildiğiniz başka dergiler varsa linklerini verirseniz sevinirim.
Toggle Magazine deneysel sanat tasarım dergisi
MagWerk sanat tasarım, müzik ve oyun dergileri
{ths}Beast Magazine deneysel sanat tasarım dergisi
Derggi türk online dergi (özgün olma konusunda sorunları olsa da, ilk online dergi girişimi takdir edilmeli
VolumenMag sanat tasarım
NewWebPick sanat tasarım
base-v
shoutmag

Pop Porn



Mexico City'den Omar Fabian'ın radikal tasarımları. Pop kültürü ve pornoyu grafik tasarımın estetiği ile birleştirmiş. Pornonun estetiği.... Daha önce "pornografik tasarımcı" başlığı ile benzer bir haber daha girmiştim. Ayrıca erotizm ve pornonun estetiği üzerine yapılandırılmış "pinkogasm" dan bahsetmiştim. Tüm bunlar ve benzeri örneklerden sonra, seksin ve pornonun estetik olmadığını kim söyleyebilir? Bu arada yeri gelmişken Terry Richardson'ın fotoğraflarına da (Sisley'nin kampanya fotoğraflarını da çekmiştir kendisi) göz atmakta fayda var.
link pornocha
link terry richardson

09 Kasım 2005

Kurutucu askılık


Dutch Design Week 2005 kapsamında Monique Horstmann'ın kurutucu tasarımı. Kalorifer peteği mantığında içinden sıcak su geçen borularla giysiler kurutuluyor. Fonksiyonellik ve estetik (estetik göreceli bile olsa genel estetik beğeniye hitap ettiği tartışılmaz) birleşince "tasarım" oluyor.
link
Monique Horstmann'ın kurutucu tasarımı.
link Dutch Design Week 2005

Happy Tree Friends


"Happy Tree Friends" tipik bir CV (Cartoon Violence) örneği. Küçük çocuklara ve büyük bebeklere önerilmiyor. Ben hangi gruba giriyorum bilmiyorum ama bana hitap ettiği kesin. Daha önce "Happy Tree Friends" formatına çok benzer olan bir MTV produksiyonu olan "Wonder Showzen"den bahsetmiştim. Karakterler şirin mi şirin, olaylar iğrenç mi iğrenç. Konsept budur!

not: linki gönderen yiğit'e tşk.
link happy tree friends
link wonder showzen haberi

04 Kasım 2005

Pasif agresif iletişim çözümleri


Daha önce de bloguma konu ettiğim Ze'nin tasarımcılar için geliştirdiği yeni iletişim yöntemi tasarımcıların hoşuna gidecektir. ZeFrank, tasarımcıların din, dil, ırk, mezhep gözetilmeksizin maruz kaldıkları temel soruna bir çözüm üretiyor. "Pasif, agresif iletişim çözümleri". Buyrun bakalım. ! ? :) -
link

03 Kasım 2005

The original, updated!