29 Temmuz 2006

homographies subsculpture 7


2001 senesinde İstanbul Bienali'nde de işlerini sergileyen Meksikalı sanatçı Rafael Lozano-Hemmer, "homographies subsculpture 7" isimli interaktif işinde 144 adet robotik florasan lamba kullanmış. Mekanı dolaşan ziyaretçilerinin hareketlerine duyarlı, gözetleme kamerası sisteminden devşirilmiş 7 adet bilgisayar sistemi sayesinde ışıklar arasında ortaya çıkan yollar ve koridorlar bir çeşit ışık labirentleri ortaya çıkarıyor. Homographies subsculpture 7, Avustralya Sydney Bienali'nde halen sergileniyor.

link
Rafael Lozano-Hemme'nin etkileyici diğer projeleri
not: Bu sıralar videolarda Youtube'dan kaynaklanan ses sorunu var. Videoların sesini duyamıyorsanız videonun üstüne tıklayarak orjinal sayfadan izlemenizi tavsiye ediyorum.

26 Temmuz 2006

Ledthrowies veya Teknograffiti


Ledthrowies'i daha önce duymamıştım. Tam da bununla ilgili kısa bir araştırmaya girişmişken düğümküme'de detaylı anlatıldığını gördüm. Video'yu izledikten sonra Tekno-graffiti olarak da tanımlanan bu olay hakkında detaylı bilgiye düğümküme'den ulaşabilirsiniz.
link düğümküme

Tyger


Tyger, Brazilya'dan Guilherme Marcondes'in kukla, animasyon ve fotoğrafı birleştirdiği kısa filmi. British Council kısa film festivali için hazırladığı kısa filminde William Blake'in "The Tyger" şiirinden esinlenmiş. Etkileyici...
link

24 Temmuz 2006

ketchup&majo


Janina, moda ve fotoğraf okumuş. Ayrıca işlerini sergilediği birçok sergiye katılmış. Sınırlı sayıda ürettiği tasarımlarını sitesinde sergilerken, fotoğraflarını kendisi çekiyor, sitesinden satış yapıyor. Tasarımlarında kullanım dışı kalmış battaniyeler, perdeler, masa örtüleri vb. materyaller kullanıyor.
link ketchup&majo

Karnaval Başladı

Bitmez tükenmez enerjisi ile hayranlıkla izlediğim Marketallica'dan Özgür'ün başlattığı "pazarlama blogları karnavalı" başladı. Her hafta bir başka blogun ev sahipliğini üstleneceği karnavalın ilk ev sahipliğini kendisi üstlendi. Bu hafta 5 farklı kategoride 17 linkte ilgili yazılara ulaşabilirsiniz.
link Karnaval 1. hafta

Savaş Stratejileri - Flanking Attack


Bu sıralar savaş stratejileri ve bu stratejilerin reklam ve pazarlama dünyasında kullanılan metaforlarına merak sardım. Elimden geldiğince kısa ve net şekilde bu stratejileri sırayla anlatmaya çalışacağım.
"Flanking Attack" olarak literatüre geçen "kanat saldırıları" stratejisi, reklam ve pazarlama alanında "Flanking Marketing Warfare Strategies" ana başlığı altında, askeri metaforlardan yararlanan stratejidir. Gerilla pazarlama stratejisi ile karıştırılmamalıdır. Gerilla stratejisinde ön kuvvetler yoktur ve sadece kanatlara vur kaç taktiği uygulanır. "Flanking Attack" stratejisinin temel prensipleri; (1) Klasik çekişme alanlarından uzak dur! (cool bir duruş) (2) Bu alanlardaki gücünü kaybetme (lider duruşu) Fakat ekstra ofensif tavır sergilemekten kaçın (3) Hızlı, anlık hareket planı uygula.
"Flanking Attack", kanat saldırıları ile düşmanı çökertmeyi hedefler. Ön kuvvetler, tüm güçleri ile düşmana karşı koymaya devam ederler. Kanatlara yapılan saldırıların reklam stratejisindeki anlamı, fark yaratan ürünler ile rakibin gücünün zayıflatılmasıdır. Burada önemli olan, metaforik anlam olarak tanımlanan ön kuvvetlerden, yani ürünün veya hizmetin temel değerlerinden ödün verilmemesidir.

20 Temmuz 2006

Tronic'den Adidas Filmi


Tronic Studio'nun Adidas için hazırladığı video. Daha önce haberini yaptığım, Tronic tarafından hazırlanan, LosAngeles ResFest'de ve Londra One Dot Zero'da gösterilen "Eternal Double Happiness" videosunun yurtdışında Mavi Jeans mağazalarında gösterildiğini öğrendim.
link "Eternal Double Happiness" videosu
link Tronic Studio

19 Temmuz 2006

Videonuza reklam var


Video paylaşım ortamı revver.com, video sahiplerine ek gelir önerisinde bulunuyor. Upload ettiğiniz videoya eğer kabul ederseniz "ravtag" adı altında bir etiket yerleştiriliyor. Bu etiket sayesinde videonun net üzerinde herhangi bir yerde izlenmesi de sorun olmuyor. Etiket, videonun tıklanma sayısını hesaplıyor. İlgi çeken videoların sonuna reklam vermek isteyen markalar revver.com ile irtibata geçiyorlar ve reklamlarını veriyorlar. Eğer sizin videonuz da ilgi gören bir video ise markalar tarafından reklam alabilme şansınız oluyor. Elde edilen geliri ise revver.com ile fifti-fifti paylaşıyorsunuz.
link revver.com
kaynak AdvertisingAge

British Council - Cubed


Bilim ve estetiğin bileşimi günlük yaşamımızı şekillendirecek yeni boyutlar sunuyor. Moda, müzik, tasarım, dijital dünyalar, film; yani hayatın kendisi hakkında gelecek projeksiyonları yapan öğrencilerin seçilmiş işleri "cubed" adı altında British Council tarafından sergileniyor.
link

17 Temmuz 2006

Atm'lere bişeyler oluyor


Atm makinaları ekstra banknot veriyor. Önce şaşırıyorsunuz, sonra anlıyorsunuz ki son verilen ekstra banknot "fake" imiş. Banknot boyutlarında tasarlanmış "flyer"lar atm makinaları aracılığıyla yeni, yaratıcı ve uygulaması basit bir reklam mecrası haline geliyorlar.
kaynak