30 Haziran 2007

ombros largos omuzda tasiyos


Müzik festivallerinde özellikle sahneyi görmek için çabalayan kızlar tarafından yaşanan sorunu farkedip; ilginç, sempatik bir çözüm üretmişler. Yakışıklı çocuklar tarafından taşınan kızların egoları bu sayede tatmin ediliyor bir yandan. :)

19 Haziran 2007

Coca Cola'nın web siteleri ne alemde?


Bilginin estetikleştirilmesine bir örnek daha. The Coca Cola Company'e ait web sitelerindeki kullanıcı davranışlarının görselleştirilmesini yapan bir prototip. Kullanıcı etkileşimi, web istatistikleri gibi dataları baz alarak bir karşılaştırma yapıyor. Ve sonuçları tasarım disiplini içinde görselleştiriyor. Prototipteki dataların kurgusal olduğunu ayrıca belirtmek lazım.
kaynak information aesthetics
link Coke Datenvisualisierung 2007

Etiketler: ,

14 Haziran 2007

İnternet ve bilişim teknolojileri: Davranışlar, tutumlar ve değerler


Bu sabah Ortaköy Feriye’de Tübisat ve e-kolay.net tarafından desteklenen ve Prof. Dr. Yılmaz Esmer'in gerçekleştirdiği araştırma sonuçlarının anlatıldığı bilgilendirme toplantısına katıldım. Prof. Dr. Yılmaz Esmer, hazırladıkları araştırma raporundan bazı ilginç bölümleri anlattı. Benim de ilgimi çeken detaylar şöyle:

- Türkiye toplumu “güven” düzeyi çok düşük bir toplum. Birbirimize güvenmiyoruz. Dünyada güven düzeyi en düşük toplumlardan birisiyiz.
- Bu anlamda internete ve bilişim teknolojilerine yaklaşımımızda da “güven” sorunu yaşıyoruz. Bankacılık işlemleri, internette alışveriş gibi hizmetlerin kullanım oranı düşüklüğü toplumumuzdaki güven sorunundan kaynaklanıyor.
- Muhabbeti, konuşmayı seven bir toplum olmamızdan dolayı internette ve cep telefonu gibi bilişim teknolojilerine ait ürünlerde mesaj ve muhabbet özelliklerini kullanıyoruz.
- Bilişim teknolojileri kullanımında kadınların oranı Dünya ve Avrupa ortalamalarının çok altında.
- Bilişim teknolojilerini en yoğun kullanan demografik profil: Erkek, genç, kentli, eğitim düzeyi göreceli olarak yüksek.
- Türkiye’deki toplumsal bazı değerler ve bu değerlerin etkileri demografik verilerden daha etkili oluyor. Yani bir kişinin eğitimli olması muhafazakar olmasını pek değiştirmiyor.
- İnternet kullanımı: % 47 erkek, % 32 kadın.
- 15 (+) yaş grubu her 10 öğrenciden 9’u interneti en az bir defa kullanmış.
- Türkiye’deki internet kullanıcı profilinin Türkiye’yi temsil yeteneği yok. (%60 erkek, %10 alt gelir grubu, %81 kentli, %41 üni. mezunu, % 8 ev kadını.)
- Toplum olarak hoşgörülü bir toplum değiliz. Örneğin toplumun hatırı sayılır bölümü evine komşu olarak farklı ırkta, farklı dinde, eşcinsel, nikahsız, oruç tutmayan birilerini istemiyor.
- Hoşgörü hakkında yapılan bu araştırma internet kullanıcılarına da yapılmış ve çıkan sonuçlar daha hoşgörülü bir profil çizmiş.
- Yani internet kullanıcıları daha hoşgörülü.
- İnternet kullananlar kullanmayanlara göre AB’ye daha az güveniyor. (İlginç bir sonuç)
- İnternet kullananlar sol ideolojiye daha yakınlar. %53 sol, % 43 merkez, %26 sağ görüşlü.

13 Haziran 2007

Lib Dub


Ofiste çalışanlar iş gününün sonunda kendi kendilerine amatör klip çekmişler. İyi de yapmışlar.

12 Haziran 2007

Tasarım Kültürü ve Yönetimi


Bilgi Üniversitesi Tasarım Kültürü ve Yönetimi sertifika programı eski öğrencisi olarak yeni dönem kayıtlarından önce bilgilenmek için tanıtım toplantısına katılmanızı öneririm. Dilerseniz bölümün eski bir öğrencisi olarak bana da önden bazı konuları danışabilirsiniz. Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.
link Bilgi Üni. Tasarım Kültürü ve Yönetimi

11 Haziran 2007

suşi bar


Videoyu çeken arkadaş suşi barda etrafında hareket eden masa üzerine kamerasını koymuş ve yukarıdaki 4 dakikalık videoyu elde etmiş. :)

06 Haziran 2007

Kim bu blogcular?


Her yıl milyonlarca kişi blog kuruyor, bu sayıdan çok daha fazlası ise bu blogları okuyor. Blog yazarları borsa fiyatlarına etki yapıyor, tüketiciler ürün reklamlarından daha fazla bu insanların düşüncelerine daha fazla güveniyor. Peki kim bu blogcular?
Şu anda aktif blog sayısı 15 milyon. Bu blogları hergün okuyanların sayısı 57 milyon. Bu rakamlar blogculara yüksek kredibilite, güç ve etki alanı sağlıyor. Araştırmacı ve analist Michael Gartenberg bu durumun geçici bir moda olarak görülmesinin hata olacağını belirtiyor. “Bu rakamları görmezlikten gelemeyiz” diyor. Örneğin geçtiğimiz günlerde teknoloji blogu Engadget’te çıkan bir habere göre Apple iPhone’nun pazara çıkışının gecikeceği haberi yayınlandı ve bu haberin etkisiyle Apple’ın borsadaki hisseleri ani düşüş gösterdi.
Blogların tüketici üzerinde kredibilitesi çok yüksek. Tüketici blog yazarlarına çok güveniyor. We Media and Zogby Interactive tarafından gerçekleştirilen araştırmaya göre Amerikalı yetişkinlerin %72’si mevcut basının tarafsızlığına güvenmiyor. %55’i tarafsızlık konusundan blogların çok önemli olduğunu düşünüyor. Ve asıl dikkat çekici sonuç okuyucuların %74’ünün bir süre sonra blogların basında öncü rol oynayacağına inanmaları.
Tüketiciler ayrıca bir ürünü satın almadan önce karar vermek için bloglardaki bu ürünle ilgili yorumlara bakıyor. Ipsos MORI tarafından yapılan araştırmaya göre bloglarda ürünler hakkında yapılan yorumların ürün reklamlarından daha inandırıcı olduğunu gösteriyor. Tüketicilerin üçte biri takip ettikleri bir blogda yazılan olumsuz yorum nedeniyle ürünü almaktan vazgeçtiklerini belirtiyorlar.
not: Amerika’da politik içerikli bloglar etkisi en yüksek ve izlenen blog kategorisi. Dolayısıyla geleneksel basına alternatif olmaları çok da şaşırtıcı olmasa gerek. Fakat reklam ve pazarlamayı ilgilendiren kısmı, yani tüketicinin satın alma kararındaki olumlu ya da olumsuz etkileri global bir durum.
kaynak adage
link bahsi geçen araştırma sonuçları .pdf formatında

05 Haziran 2007

blogviz


Etkileşim tasarımı, görsel mimari, tasarım araştırmaları konusunda çalışan Manuel Lima'nın etkileyici diğer işlerinin yanında yeni fark ettiğim "blogviz" projesi henüz uygulama aşamasına gelmemiş olsa da fikir anlamında çok başarılı. visualcomplexity sitesinin de sahibi olan Manuel Lima, bilginin görselleştirilmesi konusunda kafa yoruyor. "Fine Arts in Design and Technology at Parsons School of Design" bölümündeki master tezi olan "blogviz", blogosferdeki blogcuların link paylaşımlarını izlemenize yardımcı oluyor, bloglarda günün en fazla verilen linklerini size gösteriyor ve o sitelere ulaşmanızı sağlıyor.
link blogviz
link Manuel Lima'nın diğer işleri

Etiketler: , ,

04 Haziran 2007

Nissan viral kampanya


Fırsat buldukça markaların viral kampanyalarından bazı örneklere yer vermek istiyorum. İnteraktif dünyada yapılan bu kampanyaların sonuçları markaya kattığı değer anlamında çok önemli. Sonuçları itibariyle başarılı olan bu kampanyaları iyi anlamamız, doğru analiz etmemiz gerekiyor. İlk viral kampanya vakası Nissan'ın... Eylül 2006'da Nissan, 13 ülkede aynı anda “Qashqai Car Games” isimli viral kampanyasına başladı. TBWA London liderliğiyle gerçekleştirilen kampanya, 5 farklı viral video ile “yüksek adrenalin”i öne çıkartıyordu. Hedef kitlesi spor ve adrenalin meraklıları olan kampanya, bir grup macera meraklısının otomobilleri ile illegal denemelerini ve eğlencelerini gösteriyordu. Viral videoların internette yayınlanması ile ilk 3 ay içinde videoları izleyenlerin sayısı 3.5 milyon kişi olmuş. Kampanya sonunda bu sayı 12.5 milyon kişiye ulaşmış. Kampanya videoları 212 farklı ülkede izlenmiş. 4370 web sitesinde ve blogda yayınlanmış. Hedeflenen 13 ülkedeki görüntülenme sayısı ise 6 milyon olmuş. Kampanya ile yayına verilen mikro site, kampanya süresince 1.7 milyon tekil ziyaretçi almış. Bu sayı markanın web sitesine ziyarette %1000’lik bir artış anlamına geliyormuş.
Yukarıdaki, kampanyaya ait viral videolardan birisi. Tüm videoları kampanyanın sitesinden izleyebilirsiniz.
link Qashqai Car Games tüm videolar

Etiketler: