29 Ağustos 2007

eller


Fikri çok beğendim. Yapan arkadaş anlaşılan yeni bir furya başlatmış. Buna benzer onlarca video dönüyor video paylaşım sitelerinde. Tabii burdan karlı çıkan Daft Punk oluyor. :)

Etiketler: ,

26 Ağustos 2007

my map


Christopher Paul Baker, sosyal, teknolojik ve ideojik sosyal ağlarda oluşan iletişim bağlantılarının görsel haritalanması üzerine çalışıyor. "My Map" projesinde 1998 senesinden beri e-mail bağlantılarının görsel haritasını çıkarıyor. Kiminle hangi yoğunlukta maille iletişim kurulmuş, en son hangi tarihte mailleşilmiş vb. birçok bilgiyi görsel harita üzerinden okuyabiliyor. Yakın zamanda mail programlarımız, sosyal ağlardaki profillerimiz, msn/g-talk gibi muhabbet ortamlarımızın arayüzleri görsel haritalara doğru evrilecek. Bekliyoruz...
link Christopher Paul Baker / My Map

Etiketler: , ,

23 Ağustos 2007

reklam: yalan gerçekler


Elime aldığım andan itibaren soluk soluğa okuduğum reklamcılıkla ilgili nadir kitaplardan birisi "Truth, lies and Advertising". Kapağına bakınca nasıl oldu da ben kitabı bir solukta bitirdim anlamıyorum. Çünkü gerçekten de kitabın kapağı çok sıkıcı didaktik bir kitap izlenimi veriyor. Ama öyle değil. Reklam sektöründeyseniz bu kitabı okumamak önemli bir eksiklikmiş bunu anladım. Türkçesi MediaCat yayınlarından çevrilmiş ve iyi de yapılmış. Çevirisi de başarılı. Neden şimdi bu kitabı buraya konu ettim? Senelerdir planlamacı olarak global markalara hizmet veren John Steel aslında kitabında bir sorunun yanıtını arıyor: "Reklam ve pazarlama etkinliklerinde tüketicinin bakış açısını nasıl katarız?" diye soruyor. Bu soru etrafında geleneksel tüketici araştırmalarının abukluğundan, stratejik planlama denilen olgunun kreatif olması gerektiğinden, stratejistlerin nasıl bir anlayışla yaratıcı brif yazmaları gerektiğinden, kreatiflerle ilşkilerinden eğlenceli bir dil kullanarak bahsediyor.
John Steel Türkiye'de olsaydı ve mobil iletişim sektöründen müşterisi olsaydı yukarıdaki videoyu ve aşağıdaki viral olarak yayılan Nokia cep telefonu melodisini nasıl yorumlardı, ne gibi çıkarımlar yapardı? Çünkü hem video hem de aşağıdaki melodi Türkiye'de önemli sayıda tüketicinin iç görüsünü yansıtıyor. Hepsi bir yana hem video hem melodi çok komik. :))
link Amazon "Truth, Lies and Advertising"
link MediaCat Yayınları

Etiketler: ,

19 Ağustos 2007

planlama ve fikirler


Adamım Russell Davies'den planlamacılara öneriler. Bu yaklaşım gerçekten de işliyor. Test edildi onaylandı. :)
link russell davies

Etiketler:

17 Ağustos 2007

evidence


Evidence, Godfrey Reggio' nun 1995'te Fabrica'dayken çektiği kısa film. TV izleyen çocuklar. Çok etkileyici...
link koyaanisqatsi

Etiketler: ,

14 Ağustos 2007

specialten.tv


Specialten.tv, DVD dergisinin online yayın yapan bağımsız tv kanalı. DVD kalitesinde kısa filmler, belgeseller yayınlıyorlar. Kendi kanalını yönetecek kişileri de kendi ekiplerine dahil olmaya çağırıyorlar. Bir derginin online ortama taşınmasına güzel bir örnek. Bu kanala bir daldım saatlerce çıkamadım. Özellikle "top-ten" listesindeki kısa film "Apnee"yi izleyin derim.
link specialten.tv

Etiketler: , ,

12 Ağustos 2007

Kaygılı jenerasyon (the worried generation)

Admap dergisinin Mayıs 2007 sayısında Douglas Dunn’ın ilgimi çeken yazısından bazı bölümleri bir süredir burada paylaşmayı planlıyordum. Araştırma sonuçları değerli bilgiler içeriyor. Douglas Dunn, Amerika’lı ergenler üzerine yapılmış araştırma sonuçlarından bahsediyor. Araştırmadan çıkan sonuçlar haliyle dijital dünyanın vatandaşlarına ait olunca kültürel anlamda bizi de yakından ilgilendirdiğini fark ediyorsunuz.

Örneğin 14-19 yaş arası gençlerin hala büyük çoğunluğu (%40) yüz yüze iletişim kurmayı tercih ediyor. Bu sonuca hangi açıdan baktığınız önemli. Diğer iletişim yöntemlerine bakarsanız yani kısa mesaj, msn, telefon, e-mail veya online topluluklar ile iletişim kuranların oranı %60. Yani her 5 gençten 3’ü öncelikle dijital dünyanın iletişim yöntemlerini tercih ediyor.
Yeni jenerasyonun hayata bakışıyla ilgili de dikkat çeken yorumlar var araştırma sonuçlarında. Örneğin 2004’e kıyasla (bu araştırma 2006 senesinde sonuçlanmış) gençler artık eskisi kadar ebeveynleriyle olan ilişkilerini sorgulamıyorlar. Yani aile içinde kuşak çatışması eskisi kadar çok yaşanmıyor çünkü günümüzün gençleri bu sorunu kafalarına çok takmıyorlar. Asıl takıntıları başkalarının kendisi hakkında ne düşündüğü üzerine. Yani yaşıtlarının kendisi hakkında ne düşündükleri bir ergen için eskiye nazaran daha önemli. Online topluluklar (social networks) içindeki profilleri onlar için çok değerli. Buradaki fotoğrafları en güzel fotoğrafları olmalı, favori şarkıları, müzik grupları bu profillerde mutlaka görünmeli, profili için seçtiği tasarım şablonu kişiliğine mutlaka uygun olmalı. Çünkü bu topluluklar artık onların yeni arkadaş ortamları.
Gençlerin %58’i şu cümleye katıldıklarını belirtmişler: “Online ortamda olmak istediğim kişi olabilirim.”
Yazıda ilgi çekici başka sonuçlar da verilmiş. Yeni jenerasyon, kendi eğitimi için kaygılanıyor. Onlar için eğitim = gelecek. Mutlaka iyi eğitim görmesi, iyi bir üniversitede okuması gerektiğini düşünüyor. Bunun için kaybedecek zamanı yok. İyi eğitimi en kısa zamanda alması gerekiyor. Yaşıtlarından bu anlamda geri kalması onun için bir yıkım olabilir. Yeni jenerasyonun bireyi kendisinden öncekilere göre içki, sigara ve uyuşturucuya ilgi göstermiyor. Son bir yıldır içkiden sarhoş olanların oranı, ecstasy alanların oranı, esrar kullananların oranı 2004’e nazaran 2006’da azalma eğilimde.
Fakat bu gençlerin kafalarına taktıkları bir sorun var ki bu sorunu yaşayanların oranı son iki senedir büyük oranda (yaklaşık % 600) artış göstermiş. Bir numaralı sorun “fit ve iyi görünmek”. Kilo almaktan çok korkuyorlar. Kilo alarak sağlıksız bir vücuda sahip olma düşüncesi onları hasta ediyor. Bu uğurda sağlıklarını tehlikeye atacak kadar obsesif haldeler. Dolayısıyla bu durum yeni jenerasyonun depresyon sorununu da beraber getiriyor.
Douglas Dunn’ın yazısında belirttiği gibi ergenlerin yaşamı, yaşama bakışları bizlerden çok farklı. Teknoloji değişiyor, gelişiyor. Bu kitlenin yaşamı algılayışları da teknolojinin gelişimiyle paralel biçimleniyor. Eğitimi için kaygılanıyor, görünüşü için kaygılanıyor, çevresindekiler onun hakkında olumsuz düşünecekler diye kaygılanıyor ve Douglas Dunn soruyor: “Yeni jenerasyona ‘kaygılı jenerasyon’ (the worried generation) diyebilir miyiz?”
Kaynak: “Teen trends; How technology changes (nearly) everything” Doudlas Dunn / Admap Mayıs 2007

Etiketler: ,

04 Ağustos 2007

the society for parental mind control


"The society for parental mind control" HP'nin yeni 'back to school" kampanyası. Kampanyanın web ayağı ile yine farklılık yaratmayı başarmışlar. Ergenlik çağındaki her genç isteklerinin karşılanması için mutlaka annesiyle, babasıyla tartışmaya girmiştir. Ve bu isteklerinin kabul görmesi için çeşit çeşit taklalar atarak ebeveynlerinin aklına girip ikna etmeye çalışmıştır. Bunu yazarken bile babamdan arabanın anahtarını gizlice aşırıp sahil yolunda arkadaşlarımla turlamalarım gözümün önüne geliyor. "Back to school" döneminde haliyle hedef kitlesi gençler olan HP, bu iç görüden yola çıkan iletişim stratejisini yaratıcı tarafa aynı başarıyla taşımış. Sitelerine girerek reklam filmlerini de izlemenizi öneririm.
link the society for parental mind control
kaynak computer love

Etiketler: