30 Eylül 2005

Çalınan Audi A3 bulunmuş!











Çalınan Audi A3 bulunmuş! Audi’nin interaktif, kurgusal hikaye temelli “stolena3” reklam kampanyası, “
Alternate Reality Gaming” olarak adlandırılan, site ziyaretçilerinin hikaye içinde belli karakterlere sahip olarak diğer karakterler ile etkileşimli olarak ipuçlarını çözerek sonuca ulaşmaları ile sonuçlanan bir oyun deneyimi.
Hikayenin İstanbul’da geçtiği bu tip bir kampanya hoş olmaz mıydı? Bir zamanlar Discovery Channel destekli Byzantine bilgisayar oyunu vardı. İstanbul’un tarihi mekanlarında geçen bu oyunda ipuçlarını çözerek tarihi eser kaçakcılarına ulaşmaya çalışıyordunuz. 9. İstanbul Bienali’nin sergi mekanlarını dolaşırken ister istemez küçük bir İstanbul turu yapanların dahil olduğu bir interaktif oyun hoş olurdu sanki. Veya ellerinde krokilerle fellik fellik sergi mekanlarını arayan sanatsever! lerin karşısına çıkacak eğlenceli interaktif bir reklam kampanyası projesi geliştirilemez miydi?
link stolena3
link "alternate reality gaming" nedir?
link
Byzantine: The Betrayal
link 9B

29 Eylül 2005

Yumurta Otomatı















Japonya'da yumurta otomatı. Eve dönerken cepteki bozuk para ile taze yumurta alınabiliyor. Japonlar'ın diğer garip otomatları için link.

brendandawes_interaktif tasarım


İnteraktif tasarımda bir proje adamı daha.
link

Ze


















İlişkiler, giyim kuşam ve hayata dair Ze’nin önerileri. Varsa bir sıkıntınız, Ze size yardımcı olabilir. Bu yorumları yapması için yoğun taleple karşılaşan Ze’nin neden bu kadar sempatik ve şirin olduğu çok net. Kızlara ulaşmanın bir yolu da Ze gibi sempatik karakterlerden geçiyor sanırım.
link

28 Eylül 2005

Porno yıldızları buradan giyiniyor!


Porno yıldızları gibi giyinmek, hissetmek ister misin? O zaman buradan birkaç parça bir şeyler alsan iyi olur.
link

Jeroenbosch


Sanatçı Jeroen Bosch'un işleri.
link

Bu arada bir açıklama yapma gereği duyuyorum. Bu blog ne reklamcılara, ne pazarlamacılara, ne sanatçılara hitap ediyor. Belki de hepsine hitap etmek gibi bir ukalalık içeriyor. Blogun amacı "Bakın ben ne kadar da araştırmacıyım. Ne kadar da ilginç şeyler buluyorum. Ben var ya ben!" demeyen, demek istemeyen bir blogdur. Bu blog sakindir, agresif değildir. Bu açıklama haricinde gereksiz paragraflar içermez. Gündelik yaşamdaki ilginç konuların paylaşım ortamıdır. Ben neysem odur! Yani işitseldir, sanatsaldır, dijitaldir, inovatifdir, provokatifdir.

24 Eylül 2005

PS baloncukları


Sony Playstation'ın Malezya'da otobüs duraklarına uyguladığı reklam kampanyası. İçi hava baloncukları ile dolu paket poşetleri kullanılmış.
link
link bu tip uygulamaların topluca incelenebileceği blog

21 Eylül 2005

Bak Şu Konuşana!


Ogilvy Belçika, Ford'un yeni kampanyası için konuşan reklam panolarını kullanıyor. Etkileşimli posterdeki karakter, panonun yanına yaklaşan kişi ile diyaloğa geçiyor. Posterdeki karakterin ses ve yüz mimikleri bir başka aktör tarafından dışarıdan kontrol ediliyor.
link
video

Boşluğu Dolduralım!


Mit Laboratory, bu görseli çıkartma olarak 50.000 adet bastırmış ve New York'da duvarlara, tabelalara, reklam panolarına yapıştırmışlar. Bir süre sonra geri dönüp görseldeki boş alana insanların ne yazdıklarına bakmışlar. İşte sonuçlar!

link
link MIT blog

Mit Laboratuvarı


Mit Laboratory for Branding Cultures, akademisyenlerden oluşan disiplinler arası kültür yakınsamaları araştırmaları yapan, projeler geliştiren bir laboratuvar grubu. 3 temel bağlam üzerine çalışmalar yapıyorlar. Kullanıcı deneyimi, kullanıcı medya interaktivitesi ve deneysel pazarlama projeleri.
link

19 Eylül 2005

Ortadoğu'da Sanat ve Kültür_Bidoun Magazine


Ortadogu Sanat ve Kültür dergisi. Bu dergiye internet üzerinden sipariş vermenin yanısıra Türkiye'de Garanti Platform'dan ulaşılıyor.
link

18 Eylül 2005

Seksi Tasarımcılar_Young Guns


Young Guns, 30 yaşın altında, işlerinin ve kendilerinin seksi olduğunu düşünen genç ajans insanları yarışması. İşini ve kendisini seksi sunanlar kazanacak. Bizde de hiç de anımsanmayacak potansiyel olduğunu düşünüyorum. 80630’daki tasarımcı arkadaşlar biraz daha cesaret gösterirlerse kazanabilirler. : )
link yarışma ana sayfası
link organizasyon ana sayfası
video yarışma tanıtım videosu

15 Eylül 2005

366cm


Ürün tasarımına zekice yaklaşan iki tasarımcının işleri.
link

14 Eylül 2005

txtn029


Textone yeni net albümünü yayınladı. Textone, elektronik müzik dergisi ve elektronik müzik alanında yeni albümleri destekleyen ve albümleri nette download edilebilir şekilde yayınlayan bir oluşum.
link

Reklam Konsept Cihazı


Briefinizi tanımlıyosunuz ve size yaratıcı ekip tarafından konsept çalışması yapılıyor. Eğlenceli olmasının yanısıra reklam sektörünün gelecekteki çalışma yöntemi hakkında önemli ipuçları içeriyor. Ürün kategorisini seç, reklamın ses tonunu ve demografik kitleyi belirle. Sistem sana hazır paket konsept sunsun.
Ayrıca reklam slogan cihazı ile sloganını belirle ve 5 dakika içinde işlem tamam.
link
link

12 Eylül 2005

Pardon kardeş!


















20 yaşındaki üniversite öğrencisi James Zetlen, Amerikalılar’ın aşırı milliyetçi ve yabancılardan korkan bir ırk olduğu imajından rahatsız olmuş ve gerçekleştirdiği “sorry everybody” projesinde kendisi gibi Amerikan hükümetinin politikasını beğenmeyen Amerikalı halkın dünyadan özür dilemelerine olanak tanıyacak bir platform oluşturmuş. Aynı duygular içinde olup da projeye katılmak isteyenler dünyadan özür dilediklerine dair bir cümleyi kağıda yazıp kendi fotoğrafları ile birlikte siteye gönderiyorlar. Günlük 70 milyon ziyaretçi ve 26.000 proje katılımcısı ile bir fenomen haline gelen Zetlen’in projesi ayrıca kitap olarak basılmış.
link

Ne yiyorsun? Peki neden ağlıyorsun?


cryingwhileeating.com sitesinin kurucuları Writer Daniel Engber and film yapımcısı Casimir Nozkowski, insanların ağlarken yemek yemeleri veya yemek yerken ağlamaları üzerine video kayıtlarının toplandığı ve bu videoların oylandığı bu interaktif site sayesinde Alexa ve Creative Commons’dan 1000$ ödül almışlar. Bunun nedeni kısa süre içinde sitelerini ziyaret eden 386,638 tekil ziyaretçi sayısı. Viral bir kampanyanın uzantısı olma potansiyeli yüksek olan bu projenin türevleri, reklam sektöründe sık sık kullanılacak gibi görünüyor.
link

Mobilya tasarımında ergen yorumları


Designboom uluslararası “teenage furniture” yarışması sonuçlarını web sitesinde duyurdu. “Ergenler ve mobilyalar arasındaki boşluğu kapatın!” söylemiyle duyurdukları yarışmaya farklı ülkelerden toplam 3551 katılımcı başvurmuş. Başvurular arasında benim en çok hoşuma giden tasarım ise Hans Seeger’in teddy understands: home escape unit” projesi oldu.

link

09 Eylül 2005

Sigara karşıtı Japon "manner"ları

07 Eylül 2005

Sakızlar buraya


Tasarımcı Chris Gray, sokakta çiğnediği sakızı atmak için uygun yer arayanlara yönelik fonksiyonel bir tasarım öneriyor. Chris Gray, "Madem sokaklara sakızı atmak illegal, (Türkiye'den bahsetmediği aşikar) o zaman bu insanlara bir çözüm üretmek zorundasınız" diyor. Bu tasarımı görünce akılma takıldı. Sokaklarda, caddelerde gördüğümüz dökme demir mazgallar bir reklam mecrası olarak kullanılabilir mi acaba?

05 Eylül 2005

Wonder Showzen


Mtv2'nin çocuk programı. Fakat sadece büyükler için! Cuma ve cumartesi geceleri saat 11-12 civarı Tv'de gösteriliyor. Hayal gücünün, yaratıcılığın ve estetik anlayışın sınırlarını zorlayan bu programın içeriği ve görselliği çok etkileyici. Bir o kadar da rahatsız edici.
link

(ç)alıntı Reklamlar


Çok yeni olmayan bu siteyi bilinler biliyorsa da ara ara siteyi ziyaret etmek lazım. Bir yandan izlemesi eğlenceli olan site, doğru yorumlayabilenler için önemli bir görsel kaynak.
link

My-Brand


Görsel tasarımcıların sergi organizasyonu. Projeye destek veren tasarımcıların ve firmaların linklerinden ulaşılan sitelerin içerikleri çok güçlü.
link