10 Aralık 2005

Bal gibi de yaparız!


Yukarıdaki basılı medya reklamı "gameboy"un son kampanyasının ödüllü reklamı. EurobestLive 2005 basılı medya, tv, radyo ve interaktif reklam dallarında ödül almış diğer reklamlar da en az bunun kadar yaratıcı işler. Reklam fikrinin oluşturulması, araştırma safhaları, istatistiklerin yorumlanması ve diğer bir çok ön çalışma sonrasında ortaya çıkan bu işleri ve ülkemizdeki reklam işlerini karşılaştırdığımda şu sonuca ulaşıyorum: Korkuyoruz. Yaratıcı olmaktan korkuyoruz. Tabuları hafifden sallamaktan korkuyoruz. Toplumun ön yargılarını gereğinden fazla önemsiyoruz ve bu bizim yaratıcılığımızı köreltiyor. Eurobest ödüllü reklamlara şöyle bir göz atacak olursak ve bunların bir türk markası reklamları olduğunu hayal edecek olursak ne demek istediğim anlaşılacaktır. Hemen hemen tümü için eminim şu cümleyi kuracağız: "Bu reklamı Türkiye'de yapamayız." Ben de şunu savunuyorum o zaman: "Nedenmiş efenim? Bal gibi de yaparız!"
link

3 Comments:

Blogger Su said...

Tasarimlarin hepsine teker baktim, sapkami falan cikardim. Turkiye'de bu fikirleri cikartacak tasarimci yok degil, ama boyle yeni fikirlere yatirim yapacak, adini koyacak yonetici pek yok. Fransa'dan cikan acik secik reklamlari cok sevdim, Turkiye'de henuz olacagina inanmiyorum ama. Yalniz Romanya'nin MTVsi turden birsey bizden cikabilir, cikiyor da gerci. Neyse iyi ki yazmissin bunun hakkinda :)

10:14 ÖS  
Blogger Yazarken Eğlenen Adam said...

Yaparız yaparız. Bizim millet "aman etraf ne der" klişesindedir. Ama "ne derlerse desinler" düşüncesi gitikçe yerleşiyor o yüzden yaparız aslan gibide olur!!!

1:05 ÖÖ  
Blogger mersenne_twister said...

katiliyorum . biraz kli$e belki ama;

Victor Hugo:
An invasion of armies can be resisted, but not an idea whose time has come.

sadece insanlarin biraz biraraya gelmesi ve yeni olusumlar kurmasi gerekiyor.. genc reklamcilar / tasarimcilar dernegi falan gibi belki? :)

2:58 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home