03 Ocak 2006

Sanal ortamda bir marka Jones Soda














Jones Soda web sitesinde, internet kullanıcısının beklentisini karşılayacak standart içerik bilgilerini veriyor. Bu bilgileri; Jones hakkında, ürünler, Jones Ekibi, haberler, cemaat (community), linkler, iletişim başlıkları altına almış. Jones Soda’nın diğer sitelerden ayrışmasını sağlayan özelliği, kullanıcı ile interaktiviteyi devamlı koruması. Bu amaçla sitelerinde devamlı olarak interaktif uygulamalara yer veriyorlar. Bu uygulamaların sadece internet ortamında etkileşim sağlamasından ziyade, tüketicilerin gündelik yaşamlarında bu projelerin karşılıklarını gündelik yaşamlarında görmeleri başarının altında yatan temel sebep oluyor.

Örneğin…

Top Cow Contest:Bir çizgiroman karakteri olan Fufuberry bir süper kahraman olsaydı nasıl bir kahraman olurdu? Çocuklara yönelik interaktif bir uygulama. Kendi süper kahramanlarını çizen çocukların çizimleri sitede yayınlanıyor. Gündelik yaşamda çektikleri fotoğrafları sitede yayınlayan kullanıcılar, interaktif oylama ile yarışıyorlar. En yüksek oyları alanların fotoğrafları Jones Soda şişeleri etiketlerine basılıyor ve piyasaya sürülüyor.

My Jones:Kendisine veya yakın arkadaşlarına güzel bir hediye vermek isteyenler için geliştirilmiş interaktif bir proje. Çekilen fotoğrafınızı gönderin, Jones Soda üzerine etiket olarak basılsın. My Jones projesini myjones.com sitesi ile lanse ediyorlar.

My 2006 Resolutions:Kullanıcılar 2006 beklentilerini, hayallerini samimi bir dille yazıyorlar. Jones Soda’ya gönderiyorlar. En ilginç hayallere sahip olanların hayallerini gerçekleştirmeleri sağlanıyor.

Jones Soda Photo Gallery:Gündelik yaşamda çektikleri fotoğrafları sitede yayınlayan kullanıcılar, interaktif oylama ile yarışıyorlar. En yüksek oyları alanların fotoğrafları Jones Soda şişeleri etiketlerine basılıyor ve piyasaya sürülüyor.

My Jones Music:My Jones Music, bağımsız bir muzik portalı. Kullanıcıların amatör, bağımsız müzik projelerinin yayınlandığı (upload ettikleri), karşılıklı bilgi alışverişinde bulundukları ve sitenin gelişimine aktif katkı sağladıkları ortam.

Jones Map:“Jones içiyorsan sen bir kahramansın. O zaman Jones Map’a fotoğrafını ekle.” GoogleMap’in başlattığı uydu görüntüleri ile yukardan sokakları, evleri dikizleme furyasını kullanan Jones, bu şekilde bir Jones cemaati yaratıyor. Jones Map’a üye olanların oturdukları sokağı, evleri uydu görüntüsü ile izleyebiliyoruz, onlarla mesajlaşabiliyoruz, forumlarda tartışabiliyoruz yani bir cemaatin üyesi oluyoruz.

Jones Soda ürün tattırma aktiviteleri:Ürün kullanıcı deneyimini ölçmek, kullanıcılardan geri dönüşüm almak amacıyla bu çalışmayı eğlenceli bir aktiviteye çevirmişler. Bu aktivitelerden fotoğrafları, yorumları ayrı bir sitede herkesle paylaşıyorlar.

Jones Blog:Günceli yakalamayı bilen Jones Soda kurduğu blog ile internet kullanıcı ile kesintisiz iletişim halinde oluyor.

Jones Soda neden başarılı bir site uygulaması?

• Artık internette sadece interaktivite yetmiyor. Ürün kullanıcıları sanal ortamdaki bu interaktivitenin sonuçlarını gerçek hayatlarında yansımasını görmek istiyorlar. Jones Soda bunu yapabiliyor…

• “İnternet2” olarak tanımlanan, kısaca internetin “download” döneminden sonra “upload” dönemi olarak tanımlanan geçişe çok iyi ayak uydurmuş. Kullanıcılar bu sayede siteyi ve markayı sahipleniyorlar.

• Sitede kullanılan fotoğrafların (ve tabiiki ürün etiketindeki fotoğraflar) tamamen kullanıcılardan gelen görsellerden oluşuyor. Bundan taviz vermiyorlar. “Hayatın içinden” demek bu olsa gerek.

• Celebrity kullanımı: Site kullanıcıları arasına belli aralıklarla ünlü kişilerin katılmasını sağlıyorlar. Bunu çok bağırmadan yapıyorlar. Bu sayede cemaate dahil olanlar burada olmaktan gurur duyuyorlar.

link Jones Soda

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home