23 Mart 2006

Yeni gençlik ne için harcayacağını biliyor


$50 veriyorsunuz ve koca bir gardropla geri geliyor.

“Günümüz gençleri arasında ceplerindeki parayı daha az harcamak rekabet edilen bir spor, kurnazlığın sınavı ve iftihar edilmenin yolu” diye yazıyor Ruth Laferla The New York Times`a. “Cool kıyafetleri, ucuza bulmak bir yetenek gibi.” Diyor Tom Bettridge (15). “Bu bir gereklilik, istediğiniz kıyafetleri ve müzikleri etiket fiyatlarıyla almak neredeyse imkansız. Teenage Research Unlimited`in yaptığı araştırmaya göre geçen sene gençler tarafından yapılan harcamalar 4% oranında düşerek $158 milyon dolara indi.

Bir trend olarak, bu kesinlikle aykırı görünüyor. Gençlerde, özgüven ve arkadaşlarla takılma hala çok önemli ve bazıları inkar etsede, iPod Nano, Motorola Razr ya da Sony PSP gibi ileri teknoloji ürünler hala genç kitlede statü sebebi. Gençlerin ailelerine yüksek bütçeli araba radyo sistemi, yeni model cep telefonları, TiVo ya da uydular için baskı kurduklarına şüphe yok. Buzz Pazarlama grubundan Tina Wells`in gözlemlerine göre “gençlerin toplamda harcamalarında düşüş olduğu pek doğru değil, sadece artık ne için harcayacaklarını biliyorlar.”

Bu durum overastock.com gibi online perakendeciler için de avantajlı bir durum. Çünkü 24 yaş altı müşterilerde 97%lik bir artış kaydettiler. Tina Wells “Onlara Google jenerasyonu diyorum. İnsanlar web kullanımının satış senaryolarını tamamiyle değiştireceğini unutuyorlar.” diyor. Bu yeni durumdan etkilenen sadece gençler değil. “Onun alışveri yapışını izlemeyi çok seviyorum” diyor Susan Yosca, 15 yaşındaki kızı Gaby için. “Ona $50 veriyorum ve koca bir gardropla geliyor.”

Kaynak: reveries.com

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home