31 Mayıs 2006

En iyisini anneniz bilir. "Mother London"


Londra merkezli Mother’ın kurucuları Robert Saville, Mark Waites ve Stef Calcraf farklı bir ajans kurmak için 1996’da bir araya gelmişler. Ajans yapısına yaklaşımlarını anlattıkları bir yazıda şunları söylemişler: “Reklam veren ve ajans yaratıcıları arasındaki irtibatı sağlamak için müşteri temsilcilerini kullanmıyoruz. Bir yaratıcı ne zaman ahizeyi kaldırıp reklamla ilgili bir değişiklik hakkında konuşsa o müşteri temsilcisidir. Reklam veren sadece bir kişiyle değil, Mother’daki herkesle ilişki içindedir. Reklamcılıktaki en kötü şey, reklam verenlerin reklamın sorunlarına merhem olacağını düşünmesidir. Problem ürünle ilgilidir. Mother’da problem üzerinde çalışılıp, çözüm aranır. Mother geleneksel ‘brief’lerle çalışmaz. Geleneksel ‘brief’ler sorgu aracı yerine yanınızda taşıdığınız bir yük gibidir. Mother brieflere cevap vermez, problemleri cevaplar. İşin özü reklam verenin gelip ‘Benim sorunum budur.’ demesidir. Problemle çalışmak briefle çalışmaktan daha kolaydır. Bir çok geleneksel ajansta yüzlerce kişi birbirlerinin yüzünü görmeden çalışır. Reklam verenin yüzünü ise ancak bir iki defa görür. Mother’da 50 kişi, açık-ofis sisteminde çalışır. Geleneksel her şey terkedilmiş değildir. Örneğin eski yol, basit yoldur. Konuşmak istediğin insanları masanın etrafında toplar ve konuşursun. Sorulması gereken asıl can alıcı soru ‘Markalar müşterileriyle nasıl anlaşıyorlar?’ ve ‘Onlarla nasıl temas kuruyorlar?’ Reklamcılık tam anlamıyla bilim değildir. Lord Leverhulme’ın dediği gibi ‘Reklama harcadığım paranın yarısı heba olup gitti, ama hangi yarısı olduğunu bir türlü anlayamıyorum’. Amazon profesyonelleri hala şaşırtıyor. Bir kitap alıyorum ve bana alabileceğim diğer kitapları söylüyor. İşin ilginci önerilen kitaplara baktığımda tam bana göre olduğunu anlamam. Amazon sizinle tam olarak iletişimde olan bir marka. Amazon da McDonalds gibi ek ürün sunuyor, ama ne istediğinizi tam olarak anlayarak.”

Ajansın yürüttüğü kampanyada Dr. Pepper (alkolsüz cola içeceği), bir yıllık reklam bütçesini, bu kampanyada MTV’ye harcadı. Kampanyanın çekirdek mesajı “Daha kötü ne olabilir” olarak belirlenmişti. MTV’de yayınlanan Punk’d programının İngiltere’deki ilk sponsorluğunu üstlendi ve Ashton Kucher MTV şovunu yürüttü. Arkadaşlarınızın kamera karşısında bir aldatmacayla görüntülenmesini içeren bir dizi video, kampanyanın televizyon ayağını oluşturuyordu. Kampanya sonucunda hedef kitlenin %70’ine ulaşılmış, 20,000 kişi mtv.co.uk/drpepper’ı tıklamış.

Yukarıda görülen Dr.Pepper reklamının ilham kaynağı olan Muppet Show’un kült olmuş bölümü “Manha Manha” videosu aşağıdan izlenebilir.

link Mother Londra

kaynak Ideas Factory

2 Comments:

Blogger azizk. said...

tek kelime ile harika, dr.pepper ı hiç sevmem ama reklam gönlümü çaldı :D

8:26 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Great site loved it alot, will come back and visit again.
»

8:20 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home