Savaş Stratejileri - Flanking Attack
Bu sıralar savaş stratejileri ve bu stratejilerin reklam ve pazarlama dünyasında kullanılan metaforlarına merak sardım. Elimden geldiğince kısa ve net şekilde bu stratejileri sırayla anlatmaya çalışacağım.
"Flanking Attack" olarak literatüre geçen "kanat saldırıları" stratejisi, reklam ve pazarlama alanında "Flanking Marketing Warfare Strategies" ana başlığı altında, askeri metaforlardan yararlanan stratejidir. Gerilla pazarlama stratejisi ile karıştırılmamalıdır. Gerilla stratejisinde ön kuvvetler yoktur ve sadece kanatlara vur kaç taktiği uygulanır. "Flanking Attack" stratejisinin temel prensipleri; (1) Klasik çekişme alanlarından uzak dur! (cool bir duruş) (2) Bu alanlardaki gücünü kaybetme (lider duruşu) Fakat ekstra ofensif tavır sergilemekten kaçın (3) Hızlı, anlık hareket planı uygula.
"Flanking Attack", kanat saldırıları ile düşmanı çökertmeyi hedefler. Ön kuvvetler, tüm güçleri ile düşmana karşı koymaya devam ederler. Kanatlara yapılan saldırıların reklam stratejisindeki anlamı, fark yaratan ürünler ile rakibin gücünün zayıflatılmasıdır. Burada önemli olan, metaforik anlam olarak tanımlanan ön kuvvetlerden, yani ürünün veya hizmetin temel değerlerinden ödün verilmemesidir.
"Flanking Attack" olarak literatüre geçen "kanat saldırıları" stratejisi, reklam ve pazarlama alanında "Flanking Marketing Warfare Strategies" ana başlığı altında, askeri metaforlardan yararlanan stratejidir. Gerilla pazarlama stratejisi ile karıştırılmamalıdır. Gerilla stratejisinde ön kuvvetler yoktur ve sadece kanatlara vur kaç taktiği uygulanır. "Flanking Attack" stratejisinin temel prensipleri; (1) Klasik çekişme alanlarından uzak dur! (cool bir duruş) (2) Bu alanlardaki gücünü kaybetme (lider duruşu) Fakat ekstra ofensif tavır sergilemekten kaçın (3) Hızlı, anlık hareket planı uygula.
"Flanking Attack", kanat saldırıları ile düşmanı çökertmeyi hedefler. Ön kuvvetler, tüm güçleri ile düşmana karşı koymaya devam ederler. Kanatlara yapılan saldırıların reklam stratejisindeki anlamı, fark yaratan ürünler ile rakibin gücünün zayıflatılmasıdır. Burada önemli olan, metaforik anlam olarak tanımlanan ön kuvvetlerden, yani ürünün veya hizmetin temel değerlerinden ödün verilmemesidir.
0 Comments:
Yorum Gönder
<< Home