07 Ağustos 2006

Yeşilin yükselişi


Tüketiciler, çevrenin (ekosistemin) kullanımı için herkesin ödemesi gereken bedelin giderek farkına varıyorlar ve etik davranış olarak bu sürece katılmak istiyorlar. Sürdürülebilir bir dünyanın bir parçası olmanın ne kadar önemli olduğunun artık daha da fazla farkındalar. Bu nedenle tüketim alışkanlıklarını yeniden gözden geçiriyorlar. Hem kendi sağlıklarını hem de ekosistemi koruyan ürünlere yöneliyorlar. Örneğin Green Upgrades, tüketiciler için tüketici alışkanlıklarını değiştirmeden yapacakları eylemleri çevresel ve dostça bir yolla yapmalarını sağlayan basit bir yol. Mesela, kayakçılar bazı kayak merkezlerinde kayarken yarattıkları kirliliği iyileştirmek için iki dolar bağış yapabiliyorlar. Para direkt olarak alandaki çevresel organizasyonlara gidiyor. ABD’de bazı konserler, müzik festivalleri ve spor etkinliklerinde benzer çalışmalar bulunuyor. Ayrıca tüketicilerin kirlilik ve karbon emisyonunun neden olduğu (ısınma ve araç kullanımı gibi) kirliliği iyileştirmeye çalışan alternatif temiz enerji projeleri veya ağaç yetiştirilmesini destekleyen, toplu olarak bağışta bulundukları bazı web siteleri var. Projelere bağışta bulunmak kolay ve vicdan azabını dindirici. “Ben ve Ford’um gezegenimiz için iyi bir şeyler yapıyoruz” sloganıyla yola çıkan Ford, müşterilerini doğal karbon ile araç kullanmak için karbon telafi edici satın almaya özendirmeye çalışıyor. Bunun anlamı, Ford’un yoldaki her mili için, karbondioksit emisyonunun 1 mildeki değerini azaltarak doğaya verilen zararın azaltılması olarak açıklanıyor. Web sitelerinde karbon hesaplayıcısı, tonlarca bilgi ve “daha yeşil miller” blogu ile kampanyayı destekliyorlar. Şimdiye kadar 6500 Ford sürücüsü bu harekete katıldı. Ayrıca dondurma üreticisi Ben ve Jerry’s, süt ürünleri üreticisi Stonyfield Farms, Timberland Farms, Paramount, Warner Bros Pictures ve diğerleri Native Energy ile ortaklık yapıyorlar. Boston, Hotel Lenox- kamu ulaşımı için konuk pasoları ve ek olarak her odaya bir çift “etkili çevresel seçenekler için tüketicinin rehberi: ilgili bilimadamları birliğinden pratik öğütler” adlı çalışmanın bir kopyasını öneriyor. 70 amerikan doları arttırılmış maliyet ile, sera gazı ve konukların kaldığı süre boyunca meydana gelen kirliliği telafi etmek için yeterli yenilenebilir enerji satın alan bir otel daha önce duymuş muydunuz? Ekolojik paket, 10 eylül 2006’dan beri öneriliyor ve eğer talep olursa devam edeceği söyleniyor. Sonuç olarak markalar, tüketici davranışlarını çevresel dostça ve bir yolla gerçekleştirmeyi özendirmek için etkili bir yol buldular. Tüketiciler ise vicdanlarını rahat tutmak adına yağmur ormanlarına, yerel çevresel organizasyonlara veya alternatif enerjiye para yatırmaya gönüllüler. Markalar, ürünlerine adapte ettikleri “çevre bilinci” konseptleri ile bu trendi lehlerine kullanabilirler.
kaynak: cscout
Haber için Demet Arıöz’e teşekkürler.

1 Comments:

Blogger r2 said...

!Ben ve Ford'um!
Ford'un yerinde olsaydım bu sloganı hemen değiştirirdim. Aklıma Cesur Yeni Dünya'yı getiriyor. T çıkarasım geliyor :) Bu arada, Amerika merkezli şirketlerin bu tarz -yarım elma, gönül alma- çevresel projelere destek olması komik kaçıyor. İmzalayan bütün ülkelerin, atmosfere saldıkları co2 miktarını azaltma taahhüdü verdiği Kyoto antlaşmasını uygulamayan Bush yönetimine baskı yapsınlar önce. Çevre bilincini tetikleyecek bundan daha iyi bir reklam stratejisi olmaz sanırım :)

11:34 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home