02 Aralık 2006

Helvetica yakında sinemalarda
















İlk kez bir font tipi üzerine film yapılıyor. Tüm zamanların en popüler font tipi İsviçre Güzeli HELVETICA yakında sinemalara geliyor. Lufthansa uçaklarında, BMW, Toyota arabalarında, The Guardian gazetesinde, Bayer ilaç kutularında, New York ve Tokyo metrolarında ve dünyanın birçok sektörümde ve mekanlarda kullanılan bu fontun hikayesi gerçekten ilginç. Amerikan Vergi İdaresi'nin, İtalyan Komunist Partisi'nin ve Apple Mac bilgisayarlarının Helvetica'yı resmi font olarak seçmeleri, Arial ve Times New Roman ile rekabeti, kendisine tapan veya kendisinden nefret eden kitleler ile bütün dünyanın diline hakim olmaya başlayan bu font üzerine çekilmiş filmi merakla bekliyorum.

link
kaynak

3 Comments:

Anonymous Adsız said...

Helvetica belgesel filminine Grafik Tasarım dergisinin ilk sayısında, Ekim ayında, dört sayfa yer verdik. Konunun yazarı Yakup Öztuna filmin yönetmeni Gary Hustwit ile minik bir röportaj dahi yaptı. Hatta konuyla ilgili okuyucular arasında çalıştay düzenledik. Okuyucularımızın konuyla ilgili duyarlılıklarını sergiledikleri tasarimlara asagidaki linkten ulasabilirsiniz. www.grafiktasarim.org/helvetica/

Filmin sitesinde 50. yil kutlamalari icin tasarım yapan kişilerden biri de Build'in baş aktörü Michael C. Place ile de Aralık sayısında röportaj yaptım. Kendisinin "I love Helvetica type" adlı bir çalışması dahi var. Bu tasarımını bardak olarak ürettirmiş.

12:20 ÖS  
Blogger Baris Erkol said...

Ek bilgiler için teşekkürler. Ayrıca tasarım yarışmasından haberdar olmayanlar (benim gibi) kesinlikle bu tasarımları incelesinler. Aralarında gerçekten başarılı işler var.

5:25 ÖS  
Blogger buraKargın said...

Filmi merakla bekliyoruz. Hedef kitlesi sanırım sınırlı, ama beni kapsıyor. Helvetica'yı nedense çok seviyorum. Mazlum ama güçlü bir yanı var, açıklayamıyorum. :))

11:50 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home