Holistik bakabilen kazanır
Bilginin görselleştirilmesi. Bilgi mimarisi. Bilginin estetiği. İnovatif istatistiksel analiz, yazılım algoritmaları gibi karizmatik tanımlar içerse de aslında databankların anlaşılır halde sunulması, tüm dataların birbirleri ile ilişkilerinin sorgulanmasına ve elde edilen sonuçların görselleştirilmesine dayanan bir disiplinden bahsediyorum. İnternetin her anlamda ölçülebilir olması bu disipline ait uygulamaları öne çıkardı. Ölçülebilirden kastım kim nereyi kaç defa tıklamış, hangi siteye kaç defa girmiş değil tabii ki. Hangi duygularla o siteye girmiş, o siteye girdiğinde bulunduğu şehirde, kasaba hava durumu nasılmış, o anda hangi şarkıyı dinlemekteymiş gibi ölçmek istediğiniz her türlü durumu görselleştirebilmekten bahsediyorum. Bu konuda çok fazla ahkam kesmek istemiyorum çünkü ben de son zamanlarda bu konuda bilgilenmeye, anlamaya, öğrenmeye çalışıyorum. Dünyaca tanınan yaratıcı işleri ile parmak ısırtan reklam ajansı "Wieden + Kennedy" yeni web sitesini boşuna yenilemedi. Yaratıcı bir zihinde bulunması gereken 4 temel işlev olan "analitik düşünme, ifade gücü, estetik algı ve merak" bilgi mimarisinin oluşturulması için dengeli şekilde kullanılması gereken yetiler artık. Bu da holistik bir bakış açısı ile mümkün olabilir. Yani artık holistik bakabilen kazanır.
link Wieden + Kennedy
link wefeelfine
link lovelines
link visualcomplexity
link informationdesign
link Wieden + Kennedy
link wefeelfine
link lovelines
link visualcomplexity
link informationdesign
0 Comments:
Yorum Gönder
<< Home