Kim bu blogcular?
Her yıl milyonlarca kişi blog kuruyor, bu sayıdan çok daha fazlası ise bu blogları okuyor. Blog yazarları borsa fiyatlarına etki yapıyor, tüketiciler ürün reklamlarından daha fazla bu insanların düşüncelerine daha fazla güveniyor. Peki kim bu blogcular?
Şu anda aktif blog sayısı 15 milyon. Bu blogları hergün okuyanların sayısı 57 milyon. Bu rakamlar blogculara yüksek kredibilite, güç ve etki alanı sağlıyor. Araştırmacı ve analist Michael Gartenberg bu durumun geçici bir moda olarak görülmesinin hata olacağını belirtiyor. “Bu rakamları görmezlikten gelemeyiz” diyor. Örneğin geçtiğimiz günlerde teknoloji blogu Engadget’te çıkan bir habere göre Apple iPhone’nun pazara çıkışının gecikeceği haberi yayınlandı ve bu haberin etkisiyle Apple’ın borsadaki hisseleri ani düşüş gösterdi.
Blogların tüketici üzerinde kredibilitesi çok yüksek. Tüketici blog yazarlarına çok güveniyor. We Media and Zogby Interactive tarafından gerçekleştirilen araştırmaya göre Amerikalı yetişkinlerin %72’si mevcut basının tarafsızlığına güvenmiyor. %55’i tarafsızlık konusundan blogların çok önemli olduğunu düşünüyor. Ve asıl dikkat çekici sonuç okuyucuların %74’ünün bir süre sonra blogların basında öncü rol oynayacağına inanmaları.
Tüketiciler ayrıca bir ürünü satın almadan önce karar vermek için bloglardaki bu ürünle ilgili yorumlara bakıyor. Ipsos MORI tarafından yapılan araştırmaya göre bloglarda ürünler hakkında yapılan yorumların ürün reklamlarından daha inandırıcı olduğunu gösteriyor. Tüketicilerin üçte biri takip ettikleri bir blogda yazılan olumsuz yorum nedeniyle ürünü almaktan vazgeçtiklerini belirtiyorlar.
not: Amerika’da politik içerikli bloglar etkisi en yüksek ve izlenen blog kategorisi. Dolayısıyla geleneksel basına alternatif olmaları çok da şaşırtıcı olmasa gerek. Fakat reklam ve pazarlamayı ilgilendiren kısmı, yani tüketicinin satın alma kararındaki olumlu ya da olumsuz etkileri global bir durum.
kaynak adage
link bahsi geçen araştırma sonuçları .pdf formatında
Şu anda aktif blog sayısı 15 milyon. Bu blogları hergün okuyanların sayısı 57 milyon. Bu rakamlar blogculara yüksek kredibilite, güç ve etki alanı sağlıyor. Araştırmacı ve analist Michael Gartenberg bu durumun geçici bir moda olarak görülmesinin hata olacağını belirtiyor. “Bu rakamları görmezlikten gelemeyiz” diyor. Örneğin geçtiğimiz günlerde teknoloji blogu Engadget’te çıkan bir habere göre Apple iPhone’nun pazara çıkışının gecikeceği haberi yayınlandı ve bu haberin etkisiyle Apple’ın borsadaki hisseleri ani düşüş gösterdi.
Blogların tüketici üzerinde kredibilitesi çok yüksek. Tüketici blog yazarlarına çok güveniyor. We Media and Zogby Interactive tarafından gerçekleştirilen araştırmaya göre Amerikalı yetişkinlerin %72’si mevcut basının tarafsızlığına güvenmiyor. %55’i tarafsızlık konusundan blogların çok önemli olduğunu düşünüyor. Ve asıl dikkat çekici sonuç okuyucuların %74’ünün bir süre sonra blogların basında öncü rol oynayacağına inanmaları.
Tüketiciler ayrıca bir ürünü satın almadan önce karar vermek için bloglardaki bu ürünle ilgili yorumlara bakıyor. Ipsos MORI tarafından yapılan araştırmaya göre bloglarda ürünler hakkında yapılan yorumların ürün reklamlarından daha inandırıcı olduğunu gösteriyor. Tüketicilerin üçte biri takip ettikleri bir blogda yazılan olumsuz yorum nedeniyle ürünü almaktan vazgeçtiklerini belirtiyorlar.
not: Amerika’da politik içerikli bloglar etkisi en yüksek ve izlenen blog kategorisi. Dolayısıyla geleneksel basına alternatif olmaları çok da şaşırtıcı olmasa gerek. Fakat reklam ve pazarlamayı ilgilendiren kısmı, yani tüketicinin satın alma kararındaki olumlu ya da olumsuz etkileri global bir durum.
kaynak adage
link bahsi geçen araştırma sonuçları .pdf formatında
0 Comments:
Yorum Gönder
<< Home