Nissan viral kampanya
Fırsat buldukça markaların viral kampanyalarından bazı örneklere yer vermek istiyorum. İnteraktif dünyada yapılan bu kampanyaların sonuçları markaya kattığı değer anlamında çok önemli. Sonuçları itibariyle başarılı olan bu kampanyaları iyi anlamamız, doğru analiz etmemiz gerekiyor. İlk viral kampanya vakası Nissan'ın... Eylül 2006'da Nissan, 13 ülkede aynı anda “Qashqai Car Games” isimli viral kampanyasına başladı. TBWA London liderliğiyle gerçekleştirilen kampanya, 5 farklı viral video ile “yüksek adrenalin”i öne çıkartıyordu. Hedef kitlesi spor ve adrenalin meraklıları olan kampanya, bir grup macera meraklısının otomobilleri ile illegal denemelerini ve eğlencelerini gösteriyordu. Viral videoların internette yayınlanması ile ilk 3 ay içinde videoları izleyenlerin sayısı 3.5 milyon kişi olmuş. Kampanya sonunda bu sayı 12.5 milyon kişiye ulaşmış. Kampanya videoları 212 farklı ülkede izlenmiş. 4370 web sitesinde ve blogda yayınlanmış. Hedeflenen 13 ülkedeki görüntülenme sayısı ise 6 milyon olmuş. Kampanya ile yayına verilen mikro site, kampanya süresince 1.7 milyon tekil ziyaretçi almış. Bu sayı markanın web sitesine ziyarette %1000’lik bir artış anlamına geliyormuş.
Yukarıdaki, kampanyaya ait viral videolardan birisi. Tüm videoları kampanyanın sitesinden izleyebilirsiniz.
link Qashqai Car Games tüm videolar
link Qashqai Car Games tüm videolar
Etiketler: viral
0 Comments:
Yorum Gönder
<< Home