Planlamacılar gerçekten de yeni yaratıcılar mı?
PSFK'nın düzenlediği panel serilerilerinin videolarını sağolsunlar web ortamında izleyebiliyoruz. Reklam ajanslarının yapısında ağırlıklarını eskiye nazaran artırmaya başlayan, görev tanımları yeniden yapılmaya başlayan planlamacıların 'yaratıcı' tarafı anlamaları, en net ifadeyle 'yaratıcı' olmaları gerekiyor. Bir planlamacının müşteriyi, içinde bulunduğu sektör dinamiklerini, tüketici davranışlarını, gelecek öngürülerini çok iyi anlaması, yorumlaması olmazsa olmaz bir ön koşul. Sorun şu ki; 'sadece' datalar, şablonlar, tüketici iç görülerine boğulan planlamacı ve buralardan çıkaracağı bir iletişim stratejisi ancak müşteriye yapacağı sunumu artistik hale getirir. Tekrar söylüyorum bu ön çalışmalar müşteriyi ve sektörü çok iyi anlamayı sağlar ki bu çok önemli ve gereklidir. Eee peki sonrası? Yaratıcı süreçte aktif yer almayan, yaratıcı ekibe sırtını dönen, süreç içinde onlarla hareket etmeyen, fikir alışverişinde bulunmayan, alternatif fikirleriyle yaratıcı ekibe ufuk açamayan ve yaratıcıların işlerine müşteri gözüyle baktıktan sonra tasarım anlamında yorum yapamayan, dijital ve geleneksel reklamcılığı birlikte yorumlayamayan bir planlamacı (tüm samimiyetimle soruyorum) reklam ajansına ne katar?
link PSFK / Bahsi geçen panel sayfası
link PSFK / Bahsi geçen panel sayfası
Etiketler: işitsel
0 Comments:
Yorum Gönder
<< Home