23 Ağustos 2007

reklam: yalan gerçekler


Elime aldığım andan itibaren soluk soluğa okuduğum reklamcılıkla ilgili nadir kitaplardan birisi "Truth, lies and Advertising". Kapağına bakınca nasıl oldu da ben kitabı bir solukta bitirdim anlamıyorum. Çünkü gerçekten de kitabın kapağı çok sıkıcı didaktik bir kitap izlenimi veriyor. Ama öyle değil. Reklam sektöründeyseniz bu kitabı okumamak önemli bir eksiklikmiş bunu anladım. Türkçesi MediaCat yayınlarından çevrilmiş ve iyi de yapılmış. Çevirisi de başarılı. Neden şimdi bu kitabı buraya konu ettim? Senelerdir planlamacı olarak global markalara hizmet veren John Steel aslında kitabında bir sorunun yanıtını arıyor: "Reklam ve pazarlama etkinliklerinde tüketicinin bakış açısını nasıl katarız?" diye soruyor. Bu soru etrafında geleneksel tüketici araştırmalarının abukluğundan, stratejik planlama denilen olgunun kreatif olması gerektiğinden, stratejistlerin nasıl bir anlayışla yaratıcı brif yazmaları gerektiğinden, kreatiflerle ilşkilerinden eğlenceli bir dil kullanarak bahsediyor.
John Steel Türkiye'de olsaydı ve mobil iletişim sektöründen müşterisi olsaydı yukarıdaki videoyu ve aşağıdaki viral olarak yayılan Nokia cep telefonu melodisini nasıl yorumlardı, ne gibi çıkarımlar yapardı? Çünkü hem video hem de aşağıdaki melodi Türkiye'de önemli sayıda tüketicinin iç görüsünü yansıtıyor. Hepsi bir yana hem video hem melodi çok komik. :))
link Amazon "Truth, Lies and Advertising"
link MediaCat Yayınları

Etiketler: ,

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home