20 Eylül 2007

persepolis


Bir Filmekimi zamanı daha geldi. Dikkat çekecek filmlerden birisi Persepolis. IKSV'nin sitesinde şöyle diyor film için: "Filmekimi'nin dikkat çekici galalarından biri de, küçük bir kız çocuğunun gözünden İran İslam Devrimi'ni anlatan animasyon filmi Persepolis. Marjane Satrapi ve Vincent Paronnaud'nun yönettiği film, Cannes Film Festivali'nde Jüri Özel Ödülü'nü aldı. Persepolis, İran devletinin sert tepkisini çekmekle kalmadı, gösterime girdiği ülkelerde de tartışma yarattı. Satrapi'nin çok satan çizgi romanından beyazperdeye uyarlanan filmi Chiara Mastroianni, Catherine Deneuve, Danielle Darrieux seslendiriyor." Animasyon anlatım dilinin ve müslümanlığa dair hikayelerin "pop" olduğu şu dönemde bu her iki unusuru birleştiren bu filmin ticari anlamda başarılı olmasına şaşırmamak lazım. Mesela ben çok merak ediyorum ve gideceğim. :))
link filmekimi IKSV
link persepolis IMDB

Etiketler: ,

14 Eylül 2007

eye project


Fotoğraflardan mozaik fotoğraf yaratma olayını biliyorduk. Şimdi de fotoğraflardan ve videolardan mozaik video yaratma olayıyla karşılaştık, şaşırdık, takdir ettik...
link eye-project by kddi

Etiketler: , ,

13 Eylül 2007

save the text save the words


Bu arkadaşın ismi H725. Gelecekten, 2059 senesinden geliyor. Gelecekte her şeyin görselleşeceğini, metnin ortadan kalkacağını, çevremizdeki görsel kodların tamamının imajlardan ve videolardan oluşacağını anlatıyor ve bizi uyarıyor. Metni ve kelimeleri korumamız konusunda bizi uyarıyor. Aşağıdaki "this is the future" linkiyle ulaşacağınız sayfada farenize basılı tutarak dolaşırsanız ne demek istediğini daha iyi anlıyorsunuz...

link this is the future

link save the text save the words

Etiketler: , ,

05 Eylül 2007

Baterist goril & Phil Collins & Cadbury


Cadbury'nin (çikolata markası) yeni kampanyası. Davul çalan bir goril ve Phil Collins şarkısı... Reklam ajansı Fallon UK. Filmin yönetmeni ise şu ünlü "Sony Bravia Topları"nı çeken yönetmen Juan Cabral. Cadbury bu yeni kampanyasını şöyle açıklamış: "Fikrin arkasında yatan detaylı bir bilimsel çalışma falan yok. Sadece sizi biraz olsun gülümsetmek istedik. Aynen Cadbury çikolatanın yaptığı gibi. Amacımız bu gülümsemeye devam etmenizi sağlamak. Eğer gorilimiz sizi gülümsetmeyi başaramadıysa bundan sonra yapacaklarımızı bekleyin."
Etkileyici sanat yönetiminin yanında "tribe giren goril" fikrinin gücü filmin bence en önemli başarısı. Belki erken konuşuyorum ama bu kampanyanın çok ses getireceğini düşünüyorum. Bu filmi hem çocuklara hem büyüklere izlettirecekler, hem çocuklara hem büyüklere sevdirecekler. Kampanyanın devamını merakla bekliyorum.

Etiketler: , , ,