18 Ocak 2008

dijital ya da geleneksel: marka vaadi & deneyimi

"Reklam, insanlara ne düşünmeleri gerektiğini söylemek yerine, anlamı hakkında kendi kararlarını vermelerine fırsat tanıdığı zaman daha çok işe yarıyor." diyor Jon Steel. Aslında "reklam" dediğimiz şey yaratıcı hayal gücümüzü harekete geçirecek alanı açabiliyorsa etkili ve keyifli oluyor. Dijital dünyada yapılan işler için farklı bir durum söz konusu değil. Nihayetinde dijital mecranın dinamikleri farklı işlese de marka vaadi üzerine marka deneyimi yaratabilmek mecradan bağımsız gerçekleşiyor. Ha geleneksel mecra (TV, basın vs.) ha dijital mecra. Temel kural aynı: "Marka ve tüketicisi arasında duyusal veya duygusal çift yönlü ilişki yaratabilmek, bu ilişkiden doğan etkileşim üzerine reklam kampanyası yaratmak."
İşte buna hoş bir örnek: Domino's Pizza. Online ortamda kendi pizzanı tasarla. Malzemelerini, hamurunu seç, tamamen kendine özel pizzanı yarat ve sipariş et. 30 dakikada kapında... "Big fantastic deal" marka vaadi üzerine dijital ortamdaki marka deneyimi bu kadar iyi entegre edilebilirdi.
link Domino's (Big Fantastic Deal)
via Adverblog

Etiketler: , ,

2 Comments:

Blogger seksenakildoksanfikir said...

bence bu iş dominos'un dünya genelinde gördüğüm en iyi çalışması
bu arada 2006'da bir oyun uygulaması da bendeniz gerçekleştirmiştim. buyrun

9:37 ÖÖ  
Blogger Baris Erkol said...

linkler için teşekkürler. ayrıca çok doğru bir zamanlama yaptın :)) bana isbn9760806@gmail.com 'dan bi mail atabilir misin? teşekkürlerr .

3:36 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home