08 Mart 2008

bir 'çağ' dergisi: digitalage

Digitalage dergisinin ilk sayısı nihayet bayilerde. :] İlgilendiği konular ve bunları ifade etme biçimiyle alanında ilk ve tek olan Digitalage, önemsenmesi ve izlenmesi gereken bir yayın. Digitalage ekibi dergilerini şöyle tanımlıyorlar: "Digitalage, dijitalin yarattığı yeni hayatı, yeni iş yapma biçimlerini, yeni kültürü, bu yeni hayatın yansımalarını, imkanlarını, semptomlarını, sorunlarını, kısacası her şeyini yansıtan, anlatan, ortaya çıkaran, deşifre eden bir yayın, bir 'çağ dergisi' olacak."

Bu sayıya iki farklı konuda katkıda bulunmaya çalıştım.
Türkiye’de çağdaş anlamda reklamcılığın kurucularından Atilla Aksoy “Yeni Reklamcılık” kitabında reklamın işlevini 3 temel boyutta özetliyordu:
1.Farkındalık yaratarak, markanın varlığını duyurmak;
2.Zihinlerde markaya özgü bir konum, bir marka karakteri ve kimliği oluşturmak;
3.Bir kez pazara yerleştikten ve bir müşteri bazı yarattıktan sonra alışkanlığın sürdürülmesini sağlayan bir dürtü, bir hatırlatıcı ve marka değerlerini pekiştirecek bir öğe olmak.
Reklama yüklenen temel işlevlerin dijital ekolojideki karşılığı değişmiyor. Yukarıdaki 3 temel boyut, markanın dijital mecradaki iletişimlerinde de aynen önemini koruyor, koruması gerekiyor. Fakat dijital mecranın marka ve tüketicisi arasındaki etkileşim ve deneyim boyutu bu yeni mecranın geleneksel mecralardan farklı yorumlanmasını zorunlu hale getiriyor.
Bir süredir Türkiye’deki geleneksel reklam ajansları tüketiciyle güçlü ve anlamlı bağlar kuran marka fikirlerini sundukları müşteri toplantılarında “Peki ya webde ne yapacağız?” sorusuyla sıklıkla karşılaşmaya başladılar...
Devamı dergide.



1983 senesinin sonbaharı. Isaac Asimov’un bilimkurgu dergisi Amazing’de kısa hikayeleriyle ismini duyurmaya çalışan genç yazar Bruce Bethke, hikayesine konu olan bilgisayar korsanı bir grup genci tanımlamak için yeni bir terim kullanır. Bu Siberpank’tır (Cyberpunk). Bethke’nin kısa hikayesindeki ileri teknoloji hayranı gençler ahlaki kuralları önemsemeyen, empati duygusu gelişmemiş, klavyeleri aracılığıyla geliştirdikleri teknolojik dili kullanarak iletişim kuran, güvenliği hiçe sayan, bilgisayar suçlusu pank kuşağıdır... Devamı dergide.
link digitalage

Etiketler:

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home