31 Ocak 2007

EPIC 2015


Marketing Türkiye'de yayınlanan bir haber: "Basılı medya ayakta kalmak için çeşitli yollar ararken, sesiz sedasız birkaç işsiz gazeteci tarafından İsveç’te metrolarda başlatılan bedava gazete dağıtımı birkaç yıllık bir süre içinde tiraj anlamında Avrupa’nın büyük gazetelerini tehdit eder hale geldi. Bedava gazete tirajlarının artması ve yayıncılarının kâra geçmeye başlamalarının ardından Murdoch Grubu’nun da bedava gazete çıkarmaya başlaması, yani dev medya kuruluşlarının da bu uygulamadan nasiplenme isteği, Avrupa’daki bedava gazete çılgınlığının ayyuka çıkmasına sebep oldu. Sokaklarda, caddelerde, toplu taşıma araçlarında, arabalarda kısacası akla gelebilecek her yerde insanlara ulaştırılan bu ücretsiz yayınları daha çok 18-35 yaş grubu şehir içi yolculuk yapan kişiler okumayı tercih ediyor. Özellikle sabah trafiğinin yoğun olduğu 6:30-9:30 saatleri arasında okunan beleş gazeteler özet niteliğindeki haberler ile en fazla 15-20 dakikada okunup bitirilebiliyor."

Geçtiğimiz sene internete bir video düşmüştü.
Söz konusu video, farazi bir “Museum of Media History” tarafından sunuluyor ve 2014 yılında yayınlanmış gibi anlatılıyor. Muhtemel tahminleri içeren videoya göre, Google ve Amazon birleşerek GoogleZon adını alacak, Google Grid adında yeni bir oluşum tüm içerikleri ve hizmetleri toplayacak, Microsoft online arkadaş bulma sitesi Friendster’ı alacak ve 2014 yılında medya algımızı değiştiren EPIC (The Evolving Personalized Information Construct-Gelişen Kişisel Enformasyon Yapısı) ortaya çıkacak. 2015’te “haber ustaları” en çok aranan ve kazanan profesyonel medya üreticileri olacak. Haber ustaları, yani, yeni araç ve teknikleri kullanarak kendine has içerik kaynakları oluşturup özel içerikler üreten, RSS kaynaklarını takip eden haber editörleri. Geleceğin haber direktörleri ve üreticileri “haber ustaları” olacak. Gezegendeki tüm medya tüketicileri için bilgiye erişebilecek, süzebilecek, önemlerine göre sıralayabilecekler. Bunu yaparken kullanacakları içerik kaynağı herkesin tüm zamanlarda bilmeyi isteyebileceği her bilgiyi içerecek ve tek olacak.
link Marketing Türkiye'de bahsi geçen haber
link Yukarıdaki metinlerin kaynağı ve video metinlerinin Türkçe çevirisi
link Googlezone

Etiketler: ,

1 Comments:

Anonymous Cengiz Çatalkaya said...

Yazını sabah dolmuşta okudum. Bloglines telefondan okumaya da izin veriyor. Oldukça güzel bir yazı. tam da yaşadığım duruma uygundu.(telefondan blog okumak yani. Yazılart garip bir biçimde daha akılda kalıcı oluyor)
Videodaki öngörüler az bile kalacak ilerleyen yıllarda çok daha hızlı bir değişim olacak.

3:41 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home